Power nagrody i wyróżnienia

Procon Award

Nagroda Klientów - Działów Zakupów
Procon Award (Usługi Kreatywne)

Solidna Firma

Certyfikat Solidna Firma
(od paru lat)

Tygrysy Biznesu

Tygrysy Biznesu

MP Power Awards

Nagroda MP Power Awards
- portalu Meeting Planner w kategorii
Team-building / Outdoor

Firma Roku

Firma Roku
Polish Product

Polish Product

Platynowy Certyfikat
Polish Product

Firma z Zasadami

Firma z Zasadami

Nagroda Polskiego Internetu
za stronę internetową
w kategorii Rozrywka i Rekreacja

Meeting Planner

Nagroda Meeting Planner
w kategorii Wydarzenie/Usługa Roku

Firma Rodzinna

Firma Rodzinna

Event marketing Event marketing

Dlaczego warto inwestować w eventy. Liczby, które musisz znać, aby przekonać szefa, że warto inwestować w event marketing

W wyobrażeniach wielu osób, niezmiennie pokutuje przekonanie, że dobry event to taki, który kończy się nad ranem, a jego mierzalnym efektem jest ból głowy uczestni-czących w nim gości. Jeśli w swojej pracy spotykasz się z tego typu przekonaniami, czas je zmienić. Trudno jest rozwijać się i w pełni korzystać z możliwości, które daje organizacja wydarzeń, jeśli nie wiemy jak ważnym i efektywnym narzędziem marke-tingu jest event.

Liczby mają moc
Nic tak nie przemawia do wyobraźni osób zarządzających jak liczby i raporty. Nic w tym dziwnego, w końcu ich zadaniem jest jest dbanie o rozwój i płynność biznesu. Podejmując decyzje finansowe muszą mieć pewność, że konkretne projekty przeło-żą się na konkretne wskaźniki finansowe. Eventy są mierzalne, a event marketing czy marketing doświadczeń opierają się na bardzo skrupulatnej analizie danych i wyliczeniach. Jeśli więc chcesz przekonać zarząd do zwiększenia budżetu na or-ganizacje wydarzeń, zacznij mówić językiem liczb.

Każdego roku powstaje wiele raportów i badań marketingowych pokazujących jak skutecznym narzędziem marketingu jest event, w co warto inwestować, jaką drogę wybrać. Każdego roku wiodące światowe marki inwestują ogromne budżety, żeby poznać najnowsze trendy i tendencje rynku w obszarze marketingu. Korzystaj z ich wiedzy, podpatruj najlepszych, czytaj raporty i wyciągnij wnioski, które przydadzą ci się w czasie rozmowy z osobami decyzyjnymi.

Kluczowe znaczenie
Jak pokazuje raport opublikowany przez Endless Events (2018) 80% marketerów uważa, że organizacja wydarzeń ma kluczowe znaczenie dla sukcesu organizacji, a 31% potwierdza, że event marketing jest najbardziej skutecznym kanałem market-ingowym. 80% firm, które osiągają ponadprzeciętne wyniki w zakresie realizacji ce-lów biznesowych, planuje w przyszłym roku zwiększyć swoje budżety na organiza-cję wydarzeń na żywo, a 87% managerów wysokiego szczebla wierzy w siłę eventów i w przyszłości planuje zwiększyć inwestycje na tego typu działania.

Siła bezpośrednich spotkań
Bezpośrednie spotkania dają uczestnikom możliwość tworzenia osobistych więzi i relacji z marką, co jest bardzo cenną wartością w naszym coraz bardziej cyfrowym świecie, potwierdza to aż 95% marketerów biorących udział w badaniu przeprowa-dzonym przez Endless Events (2018). Podobnego zdania są uczestnicy tychże eventów, aż 65% z nich stwierdziło, że udział w wydarzeniu pomógł im lepiej zrozu-mieć produkt lub usługę danej marki (EMI i mozaika, 2016).

W raporcie dotyczącym marketingu doświadczeń (Experiental Marketing Content Report) czytamy, że aż 70% respondentów staje się stałymi klientami marki, po uczestniczeniu w organizowanych przez nią wydarzeniach, podczas, których mają możliwość bezpośredniego obcowania z produktami lub usługami danej firmy (EMI i mozaika, 2016). 84% uczestników twierdzi, że mają bardziej pozytywną opinię na temat promowanej po wydarzeniu firmy, marki, produktu lub usługi (EMI i mozaika, 2016).

Porozmawiajmy o strategii
Nie jesteś pewien jak wybrać najlepszą strategię dla swojej organizacji czy produk-tu? Zobacz, jakie decyzje w tym zakresie podejmują marketerzy biorący udział w cy-towanych badaniach:

75% marketerów potwierdziło, że bezpośrednie spotkania są najbardziej skuteczną strategią content marketingu (Content Marketing Institute, 2016).

96% marek w celu zwiększenia świadomości na temat organizowanych przez nie wydarzeń, wykorzystuje narzędzia event marketingu w mediach społecznościowych (Aventri i Little Bird Told Media, 2018).

Facebook ma obecnie 2 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie, korzystanie z wideo na żywo zapewnia zauważalny wzrost w kanałach twoich followersów (Statista, 2017). Warto jednak pamiętać, że aż 51% ekspertów zajmujących się orga-nizacją eventów, potwierdza, że największym wyzwaniem w korzystaniu z social mediów, jest ich efektywne wykorzystanie (Eventforte, 2015).

40% sprzedawców wydarzeń wierzy, że najskuteczniejszym kanałem promocji wyda-rzenia jest obecnie e-mail marketing (Endless Events, 2018).

Nowe technologie
Obok skutecznego event marketingu niezwykle ważne jest, aby sam event był wcią-gający i angażujący. Wiele raportów wskazuje, jak ważną rolę odgrywa wykorzysta-nie nowych technologii i zaangażowanie uczestników.

Ponad 86% event managerów uważa, że wykorzystywane technologie mogą mieć istotny pozytywny wpływ na sukces ich wydarzeń (Endless Events, 2018). Raport Wykresy marketingowe (2018) pokazuje, że większość (88%) uczestników wydarzeń deklaruje, że niezwykle ważny jest dla nich dostęp do harmonogramów spotkań lub wydarzeń w aplikacji.

Aż 90% osób korzystających z technologii w czasie wydarzeń uważa, że są gotowe żeby odnieść sukces, co ciekawe wśród osób, które nie korzystają z technologii taką gotowość zadeklarowało jedynie 65% (Harvard Business Review Analytic Services, 2018).

Skuteczność eventu
Jednym z najważniejszych pomiarów w zakresie event marketingu i sukcesu wyda-rzenia jest zwrot z inwestycji. Bez pomiaru ROI oszacowanie skuteczności strategii, którą przyjęliśmy wydaje się być praktycznie niemożliwe. Bez mierzenia efektów nie wiemy gdzie postawić kolejny krok, jakie działania się sprawdziły, a które należy ulepszyć.

Raport Endless Events (2018) pokazuje, że prawie 60% użytkowników korzystają-cych z oprogramowania do zarządzania wydarzeniami jest w stanie zmierzyć ROI. 75% firm, których budżety na imprezy mieszczą się w przedziale 50-100 milionów dolarów, twierdzi, że spodziewa się zwrotu z inwestycji powyżej 5:1 w przypadku wydarzeń na żywo i programów opartych o marketing doświadczeń (EMI i mozaika, 2016). 86% respondentów twierdzi, że zadowolenie uczestników jest najlepszym wskaźnikiem sukcesu imprezy (Eventforte, 2015).

 

Artykuł przygotowany do bloga „THINK MICE” 

think mice

Power Newsletter

Dowiedz się pierwszy, co nowego właśnie tworzymy!

I agree with the Regulamin

Power Sp. z o.o.

ul. Kowalczyka 1/31
03-193 Warszawa, Polska
tel. +48 22 224 59 83
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

www.agencjapower.pl
www.dmcwarsawpoland.com

Dane firmowe

NIP: 1132805244
Sąd Rej. dla m. st. Warszawy XIII Wydział gospodarczy
KRS: 0000359447

Godziny pracy

Zapraszamy do naszego biura:
 Poniedziałek - Piątek
 9:00 - 17:00

DMC Firewall is a Joomla Security extension!